( 4.3 امتیاز از 31 )

عصر شیعه : تا زمانی که توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها وجود دارد، نگویید به درب بسته خورده ایم و به جوانان اکیدا توصیه می کنم، دل در گرو محبت خانم حضرت معصومه قرار دهند، برای اینکه در زندگی دنیا و آخرت به موفقیت برسید، توسل به حضرت را فراموش نکنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، اظهار داشت: این بانو  جایگاه منحصر به فردی در میان تمام امامزادگان داشته و در میان آنان، نظیر حضرت معصومه سلام الله علیها از نظر علو درجات نداریم.

وی با اشاره به اینکه چند دسته سفارش در زیارات ائمه (ع) و اولیای الهی داریم، ابراز داشت: یک دسته آنهایی است که امام معصوم، سفارش و ترغیب به زیارت امام معصوم دیگری دارند که طبیعی و قابل هضم می باشد، به طور مثال تمامی ائمه علیهم السلام، سفارش به زیارت امام حسین علیه السلام نموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی ادامه داد: اما وقتی امام معصوم تشویق به زیارت امامزاده ای می کند، نشان از شأن و مقام والای آن حضرت دارد؛ تنها امامزاده ای که امام معصوم ترغیب به زیارت آن کرده اند، حضرت معصومه سلام الله علیها می باشند؛ به طوریکه امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام جواد علیه السلام و امام کاظم علیه السلام سفارش به زیارت این بانوی بزرگوار نموده اند.

وی به روایاتی از امام رضا (ع) و حضرت جواد الائمه (ع) اشاره کرده و افزود: امام رضا عليه السلام فرمود: «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ/ کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند بهشت براي او خواهد بود» و همچنین امام جواد عليه السلام فرمود: «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ/ کسي که قبر عمه‌ام را در قم زيارت کند، بهشت براي او است».

این خطیب حوزوی با بیان این مطلب که اگر امام معصوم تاکید به زیارت امامزاده ای بفرمایند، کاشف از مقام والای آن امامزاده است، خاطرنشان ساخت: زیارت 3 تن از امامزاده ها همچون حضرت عباس علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام، و  حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تأکید بسیاری شده است؛ به طوریکه امام رضا علیه السلام زیارت نامه و آداب زیارت برای ایشان بیان کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی با اشاره به دلائل تعیین آداب زیارت، گفت: پاک شدن وجود از آلودگی ها پیش از زیارت آن شخص والامقام از دلائل این کار می باشد و وقتی این آداب برای یک امامزاده بیان می شود، کاشف از مقام والای او می باشد.

وی تاکید کرد: سعی کنید خودتان را مقید به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بنمایید؛ چراکه برکات و آثاری وصف ناپذیر در زیارت حضرت وجود دارد؛ با معرفت زیارت کنید؛ به گونه ای که گویا همه ی ائمه را زیارت می نمایید.

این خطیب حوزوی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به خانواده ها اظهار داشت: تا توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها وجود دارد، نگویید به درب بسته خورده ایم، به جوانان اکیدا توصیه می کنم، دل در گرو محبت خانم حضرت معصومه قرار دهند؛ چراکه در زندگی دنیا و آخرت می توانید به موفقیت برسید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود:‌توسل به حضرت را فراموش نکنید؛ والدین اگر نگران عاقبت به خیری و آینده فرزندانتان هستید، از حضرت درخواست کنید، جوانهایتان را به ایشان بسپارید و از این بانو بخواهید محبت اهل بیت علیهم السلام و توفیق زیارت ایشان از شما گرفته نشود.

وی افزود: وجود نازنین حضرت معصومه علیهاالسلام به قدری دارای امتیازات والایی است که علما و بزرگان بسیاری از ایشان استمداد و یاری می جستند؛ باید دانست عزتی را که خدا می خواست در قبر و حرم حضرت فاطمه سلام الله علیها قرار دهند، در قبر حضرت معصومه قرار داده اند؛ چراکه خود حضرت زهرا سلام الله علیها به دنبال مخفی بودن قبرشان بودند.

این خطیب حوزوی در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: حضرت میفرمایند: «ان لله حرما و هو مكة و لرسوله حرما و هو المدينة و لأمير المؤمنين حرما و هو الكوفة و لنا حرما و هو قم، و ستدفن فيه امرأة من ولدي تسمي فاطمة من زارها وجبت لها الجنة/ خداوند حرمي دارد كه «مكه» است، پيامبر خدا را هم حرمي است كه «مدينه» است وامير المؤمنين هم حرمي دارد كه «كوفه» است و ما امامان حرمي داريم كه «قم» است. بزودی بانويی از فرزندان من به نام «فاطمه» در آنجا مدفون خواهد شد كه هر كس او را زيارت كند، بهشت برايش واجب مي شود». این روایت به این معناست که محل دفن امام حسین کربلاست، اما حرم ایشان در قم است، محل دفن امام رضا در مشهد است؛ اما حرم ایشان در قم است. این مساله در تمامی ائمه صدق می کند. حرم حضرت از چنین جایگاهی برخوردار است.

تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

0/700
Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر