( 0. امتیاز از 0 )

ریاحین ـ محمود بن لبید می گوید:
پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله ) فاطمه علیها السلام را در کنار قبر حضرت حمزه در احد، در حال عزاداری و گریه مشاهده کردم ، فرصت را غنیمت شمرده سو ال کردم : آیا برای امامت علی علیه السلام از سخنان رسول گرامی اسلام ، می توانید دلیلی بیاورید؟ حضرت زهراء پاسخ داد:
شگفتا ! آیا روز غدیر خم را فراموش کرده اید؟
شنیدم که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله ) فرمود: علی علیه السلام بهترین کسی است که او را جانشین خود در میان شما قرار می دهم . علی علیه السلام امام و خلیفه بعد از من است و دو فرزندم (حسن و حسین علیه السلام ) و نه نفر از فرزندان حسین علیه السلام پیشوایان و امامانی پاک و نیکند. اگر از آنها اطاعت کنید شما را هدایت خواهند نمود و اگر مخالفت ورزید، تا روز قیامت بلای تفرقه و اختلاف در میان شما حاکم خواهد شد.
پرسیدم : بانوی من ! پس چرا امام علی علیه السلام سکوت و حق خود را نگرفت ؟
حضرت فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) فرموده است : مثل امام ، مانند کعبه است ، مردم باید در اطراف آن طواف کنند، نه آن که کعبه دور مردم طواف نماید. (۳۷۲)
بلند شدن پایه های مسجد به واسطه خشم فاطمه علیها السلام
سلمان در ضمن روایت بردن علی علیه السلام به مسجد و تصمیم حضرت زهراء برای رفتن کنار قبر رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) برای نفرین کردن ! می گوید: من نزدیک آن حضرت بودم ، به خدا سوگند، دیدم پایه های دیواره مسجد حضرت رسول (صلی الله علیه وآله ) از زمین کنده شده به طوری که کسی می توانست از زیر آنها عبور کند.
خودم را به آن حضرت رسانید گفتم : ای بانوان من ! ای سرور من ! همانا خداوند تبارک و تعالی پدرت را به عنوان رحمت فرستاد، از نفرین دست بدار و این مردم را دچار عذاب خداوند قرار مده . حضرت برگشت (یا به قولی به دستور علی علیه السلام برگشت ) سلمان می گوید: در این وقت دیدم که دیواره های مسجد در جای خود مستقر گردید، به طوری که از زیر آنها گرد و غبار حرکت کرده به بینی های ما فرو رفت . (۳۷۳)
برگرفته از کتاب الگوهای رفتاری حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام )نوشته خانم حلیمه صفری

تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

0/700
Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر