( 0. 0 )

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) با اثبات حقانیت امیرمومنان امام علی(ع) تا ابدیت خدمتی به اسلام کردند که حتی فراتر و بالاتر عاشورا بود.

حجت الاسلام والمسلمین «کرمی» به مناسبت ایام فاطمیه در هیئت مکتب الزهرا گفت: جریانسقیفه با غصب خلافت امیرمومنان امام علی(ع) تا ابد خشم و غضب الهی را شامل حال خود کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: هدف جریان سقیفه نابودی اسلام بود و حضرت زهرا(س) به این نقشه آنان آگاه بودند و می‌دانستند که اگر برای دفاع از دین به پا خیزند به طور قطع او را آزار و اذیت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با قیام خود باطن خبیث غاصبان خلافت را برای همه آشکار و آنها را تا ابد رسوا کردند، اظهار داشت: امرمومنان امام علی(ع) به عنوان امام محدودیت داشتند و نمی‌توانستند آن کاری که حضرت زهرا(س) انجام داد انجام بدهند اما حضرت زهرا(س) با تحریک احساسات مردم جریان سقیفه را رسوا کردند.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به علت غصب خلافت امیرمومنان امام علی(ع) توسط جریان سقیفه، عنوان کرد: هوس رسیدن به قدرت و مقام از جمله عوامل غصب خلافت بود که سبب شد دختر پیامبر(ص) را مورد شکنجه، آزار و اذیت قرار دهند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با قیام خود در دفاع از خلافت امیرمومنان امام علی(ع) حجت را بر مردم تمام کردند، ابراز کرد: در ماجرای سقیفه حضرت زهرا(س) با فدا کردن جان خود به مردم نشان دادند که خلافت حق امیرمومنان امام علی(ع) است و کسی نمی‌تواند در قیامت بهانه بیاورد که در فضای غبارآرود نتوانست حق را از باطل تشخیص دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فاطمیه زمینه ساز عاشورا بود، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با اثبات حقانیت امیرمومنان امام علی(ع) تا ابدیت خدمتی به اسلام کردند که حتی فراتر و بالاتر عاشورا بود.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه هوای نفس انسان مانع دفاع از حق است، گفت: امت پیامبر(ص) با اینکه می‌دانستند که حق با امیرمومنان امام علی(ع) است اما سکوت کردند به این دلیل که آنها اسیر نفس خود شده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جریان سقیفه ناگهانی رخ نداد بلکه این جریان نامبارک از زمان پیامبر(ص) آغاز شده و پس از رحلت رسول خدا(ص) بر غصب خلافت اجتماع کردند و سبب شهادت حضرت زهرا(س) شدند؛ اما شهادت حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت حق و باطل را آشکارا از یکدیگر جدا کرد.

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code