( 4.2 1086 )

ریاحین ـ به دنبال افزایش حملات وهابیون و صدور فتاوای متعدد توسط مفتیان وهابی مبنی بر لزوم انهدام مرقد حضرت زینب (سلام الله علیها)، جمعی از شیعیان و مجاهدین در لبنان و سوریه، نظر حضرن آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (مدظله العالی) را درباره حکم دفاع از بارگاه حضرت زینب (سلام الله علیها) و صرف سهم امام برای شیعیان سوریه جویا شدند که در ادامه ترجمه فارسی این استفتاء و پاسخ معظم له را می خوانید :

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر حضرت  آیت الله العظمی المجاهد: سید محمد صادق حسینی روحانی (دامت ظله الوارف)؛ لطفا به سوال‌های ذیل پاسخ دهید:

س 1:  حکم دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) چیست؟
پاسخ آیت الله العظمی روحانی:

باسمه جلت اسمائه
دفاع از بارگاه مروارید عصمت و جوهر امامت، صدیقه عالمه، حضرت زینب (زاده الله تعالی رفعة و قداسة) از برترین طاعت‌ها است و موجب تقرب به درگاه الهی می شود زیرا بزرگداشت و محافظت از حرم جزء شعائر الهی است و بر همه لازم است.



س 2: اگر لازمه دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) این باشد که مجاهدین برای اینکه مانع تروریست ‌ها شوند و نگذارند حرم هدف موشک ‌ها قرار بگیرد، به برخی مناطق اطراف حرم بروند، و این کار مستلزم مجروح یا کشته شدن تعدادی از این مجاهدان بشود؛ آیا اگر کشته شوند جزء شهداء محسوب می‌ شوند؟
پاسخ آیت الله العظمی روحانی:

باسمه جلت  اسمائه
بدون هیچ شک و شبهه‌ ای آنان جزء شهدای ابرار هستند، که به سعادت زندگانی ابدی و سرمدی دست یافته‌ اند.



س 3: آیا جایز است از سهم امام (علیه السلام) به نیازمندان شیعه در سوریه پرداخت کرد؟
پاسخ آیت الله العظمی روحانی:

باسمه جلت اسمائه
شکی نیست که مصرف برای نیازمندان شیعه در سرزمین شام، مخصوصا در مناطق محاصره شده ـ که ساکنان آن حتی از آب و نان و دارو و ساده ترین ملزومات زندگی محروم هستند ـ از بهترین مصارف سهم امام (عجل الله فرجه الشریف) در این شرایط دشوار است. و امید داریم که برادران و فرزندان عزیزم در کشورهای اسلامی هرگونه تدبیر ممکن را برای حمایت مادی و معنوی از برادران و خواهران شیعه خود در سرزمین شام، به کار گیرند. همه وظیفه داریم که دعا کنیم برای پیروزی و عزت و تایید مدافعین حریم اهل بیت (علیهم السلام)، در سایه الطاف و توجهات مولای عصر و امام زمان (متّعَ الله المؤمنين بأيام دولته الشريفة قريباً عاجلاً).

 

محمد صادق حسيني روحاني
27 جمادی الاولی 1434

منبع» http://www.rohani.ir/page-6987.htm

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code