( 4.2 574 )

ریاحین ـ «مجموعه شعر فاطمیه» عنوان کتابی است با مقدمه محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) که اشعار مجتبی روشن روان را شامل می‌شود. بحر این کتاب طویل است و عموما سروده‌هایی درباره اهل بیت را در خود دارد.

ماجرای گردآوری کتاب اینگونه شکل گرفت، نیمه شعبان سال 90 بود که حاج محمود کریمی یک قطعه جدید در مدح امام زمان(عج) خواند. شعری که برای اولین بار خوانده می‌شد به دلیل گیرایی و قوت شعر، توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کرد.

شاعر شعر که به «شعر امام زمان(عج)» معروف شد، مجتبی روشن روان بود؛ یکی از مداحان اهل بیت(ع) که تا به حال اشعار زیادی در مدح ائمه اطهار(ع) سروده و با محمود کریمی هم ارتباط شعری زیادی دارد. این شعر جدید در قالب بحر طویل سروده شده بود و روایت سریع و زنجیره وار آن که از ویژگی‌های این قالب است و زبان ساده و همه فهمش، یکی دیگر از دلایلی بود که این بحر طویل را سر زبان بچه هیأتی‌ها انداخت.

ولی حالا، اولین کتاب دل سروده‌های این شاعر اهل بیت؛ که به اصرار دوستان به دست چاپ سپرده است، با مقدمه مداح اهل بیت، حاج محمود کریمی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب با عنوان «مجموعه شعر فاطمیه» منتشر شده است.

محمود کریمی در مقدمه یک صفحه‌ای خود از تواضع و اخلاق حاج مجتبی گفته و گوشه‌ای از همکاری‌های شعری شاعر بل خودش را نیز بیان کرده است:

کاری به نکات فنی و صنایع ادبی این کتاب ندارم؛ شاعرش را خوب می‌شناسم. معمولاً نمی‌گه شعر گفتم، می‌گه: اینجا هوا ابری شده یا اگر خیلی خوب باشه، می‌گه: اینجا سیل اومد. خودش رو شاعر نمی‌دونه، بخاطر همین، انتقاد بجا رو راحت قبول می‌کنه...

شعرهایی با مطلع‌های «یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب...» و یا «ندیدم کسی در دل‌آرایی تو بقربان اخلاق مولائی تو..» و «می‌زنم دم ز علمدار رشید حرم عشق» از سروده‌های این شاعر اهل بیت است.

این کتاب ارزشمند را می‏توان از پاتوق کتاب فردا، به نشانی www.BookRoom.ir و یا موسسه نشر کتاب فردا با شماره تماس  02537746992 و یل نشانی شهر مقدس قم، میدان روح الله، کوچه هفدهم، پلاک 1، و کلیه فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی در سراسر کشور تهیه نمود.

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code