( 4.2 643 )

ریاحین ـ کتاب «شایسته‌ترین همسر پیامبر (ص)» دارای پنج فصل با عناوینی همچون «خدیجه کیست؟»، «عاقلی در عصر جاهلیت»، «همسران پیامبر اسلام»، «علایم همسران نامناسب» و «خصوصیات همسر شایسته» است.
در پشت جلد کتاب «شایسته‌ترین همسر پیامبر (ص)» آمده است: شهرت خدیجه در مکه زیاد بود. تقریباً همگان او را به بزرگی می‌شناختند. بسیاری از مردم مکه به خصوص شخصیت‌ها و مشاهیر مکه به منظور پیشنهاد ازدواج، پیش خدیجه می‌رفتند و یا برای او پیغام می‌فرستادند، اما خدیجه به همه آنها پاسخ منفی می‌داد و اغلب آنها را به حضور نمی‌پذیرفت. او که یک بانوی ارزشی بود، شهرت و ثروت شخصیت‌های مکه را به هیچ می‌گرفت.
او همواره مایل بود با شخصی الهی که مانند خود او می‌اندیشید، ازدواج کند به همین دلیل حضرت خدیجه (س) به سادگی و راحتی با پیشنهاد ازدواج با پیامبر اکرم (ص) مؤافقت کرد زیرا آن را افتخاری بی‌نظیر برای خود می‌دانست.
حضرت خدیجه (ص) علاوه بر آن که همسری فداکار و بی‌نظیر برای پیامبر رحمت بود، مادری فوق‌العاده برای زهرای مرضیه محسوب می‌شد. نقش خدیجه در این دو عرصه فوق‌العاده بود. علاوه بر آن دوران عسرت‌بار زندگی در مکه و پس از بعثت از صفحات تلخ و طاقت فرسا و در عین حال تعیین کننده و تأثیرگذار بود. راستی چه کسی می‌توانست مانند خدیجه برای پیامبر علاوه بر همسری، نقش یک یار فداکار، وفادار، پر صبر و کم توقع را به عهده گیرد.
در بخشی از این کتاب درباره «وظیفه مرد در احترام به همسر شایسته»، می‌خوانیم: تصور نشود که اسلام و دستورات اسلامی جنبه تئوری و نظری دارد. برعکس، تمامی رهنمودهای اسلام در مسائل اجتماعی و اخلاقی جنبه عملی دارد. این طور نیست که اسلام بیاید و فقط از همسر خوب تعریف کند و به وظایف شوهر چنین زنان شایسته‌ای اشاره نداشته باشد. یعنی اسلام در این نمایشگاه بزرگ آفرینش، نه فقط تماشاگر نیست، حتی به ستایشگری هم اکتفا نمی‌کند، بلکه توصیه‌گر است. اسلام به چند منظور وظایف سخت و فراوانی را برای شوهرانی که دارای همسران ارزشمندی هستند، تعیین کرده است.
نشر «مجتمع فرهنگی عاشورا» کتاب «شایسته‌ترین همسر پیامبر (ص)» تألیف علی‌محمد بشارتی را در 215 صفحه و با قیمت 10000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code