( 4.1 915 )

ریاحین ـ حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در جمع زائران و دلسوختگان کریمه اهل‌بیت)س) اظهار داشت:‌ همه امام زادگان در پیشگاه خداوند بلند‌مرتبه هستند و حرم‌های آنها، خانه‌ای از خانه‌های نبی مکرم  اسلام(ص) است.

 

وی با بیان این که در این خانه‌ها، نور خداوند تابان است،‌ گفت: در میان امامزادگان ‌برخی دارای جایگاه ارزشمندی هستند و از جمله آنها، حضرت فاطمه معصومه(س)ا‌ست که درباره شأن و جایگاه این بانوی باکرامت هیچ گونه اختلافی در تاریخ وجود ندارد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به روایات سه امام معصوم(ع) درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه(س)، ادامه داد: پیش از آن که این بانو متولد شوند، مژده ولادت ایشان و پاداش زیارتشان از سوی امام صادق(ع) بیان شده است.

وی افزود: وجود عبارت «عارفاً‌ بحقه» که در پاداش زیارت کریمه اهل بیت(س) از سوی ائمه اطهار(ع) بیان شده است، عبارتی است که درباره اهل‌بیت معصوم پیامبر(ص) بیان گردیده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که مسلماً‌ حضرت معصومه(س) دارای شأن و جایگاهی است که عبارت «عارفاً‌ بحقه» درباره ایشان آورده شده است،‌گفت: در زیارت نامه این بانوی باکرامت، به انبیای الهی سلام داده می‌شود.

وی ادامه داد: این که در زیارت حضرت معصومه(س) پس از سلام دادن به مقام انبیای الهی،‌ در سلام دادن به چهارده معصوم(ع) عبارت «السلام علیکَ» به کار برده شده است، تلقی می‌شود که چهارده معصوم(ع) حضور خاصی در این مکان مقدس دارند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، حرم حضرت معصومه(س) را حرم اهل‌بیت(ع) معرفی کرد و گفت: در زیارتنامه حضرت به عنوان فرزند، خواهر و عمه امام معصوم(ع) سلام داده می‌شود؛‌ این نسبت‌هایی که درباره ائمه اطهار(ع) وجود دارد، نسبت ظاهری نیست، بلکه نشان دهنده ارتباط معنوی خاصی میان حضرت معصومه(س) و ائمه(ع) است.

وی با بیان این که در این زیارت‌نامه، شأنی از شئون به این بانو نسبت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: اصل مقام شفاعت مربوط به نبی مکرم اسلام(ص) است که در قرآن کریم از آن به «مقام محمود» تعبیر شده است؛ این شفاعت از دنیا شروع شده و تا روز قیامت ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این که مقام شفاعت در ادامه به معصومین(ع) منتقل می‌شود، ابراز داشت: شأن شفاعتی که درباره حضرت معصومه(س) بیان شده‌ است، به مؤمنان خاص از جمله اهل بیت(ع) داده شده است.

وی در ادامه به برکات ورود حضرت امام رضا(ع) به ایران اشاره کرد و گفت: از جمله این برکات، ورود امامزادگان به این کشور که مهم‌ترین آنها حضرت فاطمه معصومه(س)بود، می باشد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی در پایان با اشاره به حضور 17 روزه حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، گفت: حضرت معصومه(س) در طول مدتی که در قم حضور داشتند، مورد تکریم بزرگان قم قرار گرفتند.

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code