( 4.0 1076 )

ریاحین ـ حجت الاسلام سید احمد میردامادیان، سخنران مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) به برخی از فضائل و ویژگی های ایشان پرداخته و گفت: حضرت خدیجه(س) افتخار اهل بیت(ع) بود، آن چنان که امام حسین(ع) در روز عاشورا خود را فرزند حضرت خدیجه(س) خطاب می کنند.

 

 

وی با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) که حضرت خدیجه(س) را بافضیلت ترین زنان امتشان می دانند، افزود: ایشان دارای چنان عظمتی است که خداوند متعال به او سلام می رساند و در دعا می خوانیم که حضرت حجت(عج)، فرزند حضرت خدیجه(س) خطاب می شود، تنها دختر پیامبر اسلام(ص) از او است و حضرت رسول(ص) 25 سال با او زندگی مشترک داشتند و تا زمانی که خدیجه(س) زنده بود پیامبر(ص) با زن دیگری ازدواج نکردند.

 

مبلغ حوزه علمیه در ادامه به مباحث روزهای گذشته درباره آیات شریفه قرآن کریم پرداخته و با اشاره به سوره مبارکه آل عمران اظهار داشت: نام عمران در تاریخ درباره چند نفر بیان شده است، یکی پدر حضرت موسی(ع) است همچنین نام پدر حضرت مریم(س) عمران بوده است، افزون بر این نام ابوطالب پدر امیرمؤمنان(ع) نیز عمران است.

 

وی با اشاره به علت نام گذاری این سوره ابراز داشت: با توجه به آیه 33 سوره مبارکه آل عمران منظور از عمران، پدر حضرت مریم(س) است که خداوند فرزندان او را جزء برگزیدگان قرار داده است. افزون بر این در روایتی در ذیل آیه شریفه اسامی مقدس امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س) نیز آورده شده است.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران در ادامه به بیان نکاتی پیرامون آیه 83 سوره آل عمران پرداخته و با بیان این که همه اهل زمین و آسمان تسلیم خداوند هستند، خاطرنشان کرد: قوانین الهی شامل قوانین تکوینی و تشریعی می شود که تسلیم بودن مومن و کافر در برابر قانون از خصوصیات قوانین تکوینی است.

 

وی با بیان این که قوانین تشریعی مربوط به شریعت می شود تاکید کرد: در این قوانین ممکن است کسی تسلیم باشد و کسی حاضر به اطاعت دستورات نشود، مانند اقامه نماز و روزه که برخی آن را انجام می دهند و برخی از انجام آن سرپیچی می کنند.

 

حجت الاسلام میردامادیان با بیان این که مومن همیشه و در همه حال به یاد خداوند است بیان داشت: کسی که ایمانش ضعیف است وقتی درهای دیگر را بسته می بیند به سوی خداوند می آید که این نیز از روی اکراه و اجبار است در حالی که انسان می تواند به جایی برسد که خلیفه خدا بر روی زمین باشد و بر عالم هستی به اذن الهی حکومت کند.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی در ذیل آیه شریفه افزود: زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور می کنند و حکومت جهانی را تشکیل می دهند عالم می بیند که همه ذرات مطیع حضرت اند و همه چیز به دست مبارک حضرت تحقق می یابد.

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code