( 4.3 38 )

ریاحین : کتاب «حضرت معصومه (ع)» تالیف علی‌اکبر مهدی‌پور از سوی انتشارات «آرام دل» راهی بازار نشر شد.
 

ششمین جلد از سلسله کتاب‌های «مخدرات اهل بیت (ع)» با عنوان «حضرت معصومه (ع)» تالیف علی‌اکبر مهدی‌پور در سه بخش با عنوان‌های «زندگانی کریمه اهل بیت (ع)»، «کرامت‌های کریمه اهل بیت (ع)» و «حضرت معصومه (ع) در آیینه شعر» به همت انتشارات «آرام دل» به بازار نشر عرضه شد. گزینش و پژوهش اشعار این کتاب را جواد هاشمی (تربت) به عهده داشته است.
 
جواد حیدری، مدیر انتشارات «آرام دل» در مقدمه این کتاب نوشته است: «این مجلد، ششمین جلد از سلسله کتب موسسه مخدرات اهل بیت (ع) است که به شرح زندگانی و شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه (ع) می‌پردازد. پژوهش و نگارش این اثر گران‌سنگ به قلم محققانه حجت‌الاسلام والمسلمین استاد علی‌اکبر مهدی‌پور و گزینش اشعار به همت جواد هاشمی «تربت» بوده است.

کتاب حاضر، تلفیق، تجمیع و تدوین سه کتاب ذیل از همان مولف ارجمند است: «زندگانی کریمه اهل بیت (ع)»، «کرامات معصومیه (ع)» و «مدح و مراثی حضرت معصومه (ع)». موسوعه نه تنها بنای مسدود کردن تجدیدچاپ مجزای این سه اثر را ندارد، بلکه گمان می‌کند به نوعی در معرفی تک تک آن سه کتاب، گام موثری برداشته است.»
 
بخش نخست کتاب شامل 18 فصل است که از آن‌جمله می‌توان به «نسب شریف»، «زیارت و آداب زیارت»، «از میلاد مسعود تا اجل موعود»، «عزیمت به سوی ایران»، «چرا حضرت معصومه (ع) ازدواج نکرد؟»، «قم و حضرت معصومه (ع)» و «طلوع خورشید جهان‌‌افروز امامت از افق کریمه اهل بیت (ع)» اشاره کرد.
 
در صفحه 174 درباره «همراهان حضرت معصومه (ع)» در جریان سفر به ایران می‌خوانیم: «در این سفر پنج تن از برادران حضرت معصومه (ع) به نام‌های فضل، جعفر، هادی، قاسم و زید، تعدادی از برادرزادگان و تنی چند از غلامان و کنیزان، آن حضرت را همراهی می‌کردند. رنج سفر را با وسایل بسیار سخت آن روز، هرچه بود تحمل کردند تا به شهر «ساوه» رسیدند. هنگامی که موکب حضرت معصومه (ع) و همراهانش به ساوه رسید، فرماندار ساوه به دستور مامون به آنها حمله‌ور شد و جنگ سختی درگرفت و همه برادران و برادرزادگان حضرت معصومه (ع) به شهادت رسیدند.»
 
در صفحه بعد کتاب در ذیل سرفصلی با عنوان «عزیمت به سوی قم» آمده است: «اهالی قم که از روز نخست با محبت خاندان عصمت و طهارت خو گرفته بودند و اسلام را از اول همراه با ولایت امیرمومنان (ع) پذیرفته بودند و هرگز در برابر غاصبان فدک خضوع نکرده بودند، هنگامی که از این فاجعه دلخراش آگاه شدند، به ساوه رفتند و حضرت معصومه (ع) را با احترام تمام به قم آوردند.»
 
بخش دوم کتاب حاضر به «کرامات کریمه اهل بیت (ع)» اختصاص دارد. در صفحه 502 یک مورد از کرامات این بانوی مکرمه این‌گونه نقل شده است: «مرحوم حاج شیخ قوام از آقای شیخ محمد مسعودی که از خدام آستانه مقدسه بود، نقل می‌کند که فرمود: مردی از اهالی آذربایجان، در زادگاه خود مغازه بزازی داشت. روزی مغازه با همه اجناس موجود در آن طعمه آتش می‌شود. صاحب مغازه با دیدن شعله‌های آتش زبانش می‌گیرد و دچار عارضه لالی می‌شود و هر قدر درصدد معالجه برمی‌آید،‌ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. در اواخر رمضان 1344 ه.ق خود را به قم می‌رساند، در کنار ضریح مقدس حضرت معصومه (ع) متوسل می‌شود.» ساعت 10 شب مورد لطف و عنایت کریمه اهل بیت قرار می‌گیرد و زبانش گشوده می‌شود و صحیح و سالم به زادگاه خود باز می‌گردد.»
 
نخستین چاپ کتاب «حضرت معصومه (ع)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 723 صفحه، به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات «آرام دل» منتشر شده است.
 
Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code