( 4.3 126 )

ریاحین ـ آيت‌الله نورالله طبرسی، نماينده ولی فقيه در مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مازندران، نمایندگی ساری به‌مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) در راستای دفاع از ولايت حضرت رضا(ع) همراه كاروان از مدينه به سوی خراسان حركت كرد و در نهايت در همين راه به شهادت رسيد و درس بزرگ آن حضرت بر شيعيان اين بود كه هميشه يار و ياور ولايت و ولی خود باشيد.

 

وی با بيان اينكه شهر مقدس قم پايگاه علم، طهارت و معنويت است، افزود: ائمه(ع) در روايت‌های مختلف می‌فرمايند: «قم آشيانه آل پيامبر(ص) است» و وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) سبب شد قم پايگاه علم و معنويت شود.

طبرسی با بيان اينكه كريمه اهل‌بيت(ع) دارای جايگاه و شخصيت والايی هستند، اظهار كرد: علما تحت نظر كريمه اهل‌بيت(ع) رشد و نمو پيدا كردند و در روايتی از معصومان(ع) وارد شده «در آخر زمان شهر قم حجت خدا بر روی زمين خواهد شد، حجتی كه اگر نبود زمين اهل‌ خود را می‌بلعيد.»

امام جمعه ساری بيان كرد: خداوند متعال امور را به وسيله اسباب انجام می‌دهد و به تعبير روايات خداوند ابا دارد كاری را انجام بدهد مگر به وسيله اسباب، وقتی خدا اراده نمود تا شهر مقدس قم را معدن علم و معنويت باشد و در زمان غيبت امام معصوم(ع) خلأ وجود نازنين امام زمان(عج) را پر كند و حجت بر اهل زمين باشد از اين‌رو بايد اين شهر قابليت اين جايگاه را داشته باشد.

وی افزود: شهر مقدس قم به سبب وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) قابليت اين را دارد كه وزنه معنويت و طهارت برای اهل عالم باشد، امام صادق(ع) نيز در روايتی فرموده‌اند «يكی از فرزندان من در شهر قم دفن می‌شود هر كس او را زيارت كند بهشت بر او واجب می‌شود.»

طبرسی با اشاره به اينكه حضرت معصومه(س) برای تمام جهان خير و بركت دارند، ابراز كرد: كريمه اهل‌بيت(ع) افزون‌ بر اينكه برای مردم قم و ايران خير و بركات زيادی دارند به واسطه اين‌كه شهر قم حجت برای جهانيان است از اين‌رو می‌توان گفت وجود ايشان برای تمام مردم جهان خير و بركت دارند.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأكيد بر شناساندن جايگاه حضرت معصومه(س) توسط نهادهای فرهنگی برای آحاد مردم جامعه، عنوان كرد: يكی از بزرگان از آيت‌الله بهجت نقل می‌كرد «امامزادگان صاحبان معنوی شهرهايی هستند كه در آن‌جا دفن شده‌اند».

وی مقام عصمت را منحصر در چهارده معصوم ندانست و تأكيد كرد: در روايتی از امام صادق(ع) آمده است كه عده‌ای از نوادگان معصومين(ع) نيز معصوم هستند؛ به تصريح امام رضا(ع) كه لقب معصومه را به خواهرشان نسبت داده‌اند حاكی از معصوميت ايشان است.

طبرسی در بيان ثواب زيارت حضرت معصومه (س)، عنوان كرد: روايت داريم كه هركس سه روز در قم بماند بهشت بر او واجب می‌شود و اينكه زيارت او همانند زيارت حضرت زهرا(س) است.

نماينده ولی فقيه در مازندران در بيان مقام و منزلت حضرت معصومه(س)، مطرح کرد: اينكه برخی گمان می‌كنند ايشان در مدتی كه در قم حضور داشته‌اند فقط در بستر بيماری بوده‌اند و هيچ فعاليت ديگری نداشته‌اند درست نيست.

وی مهم‌ترين وظيفه حضرت معصومه(س) را پرورش شاگردان و پاسخ دادن به سؤالات مردم دانست و افزود: از مناطق مختلف سؤالاتی را به قم می‌فرستادند و ايشان پاسخ می‌گفتند و چهل دختر از نوادگان امام جواد(ع) كه در قم به چهل اختران معروفند همگی شاگردان رسمی حضرت معصومه(س) بودند.

طبرسی بیان کرد: تشويق مردم به زيارت امامزادگان، قرار دادن حرم امامزادگان به عنوان پايگاه نشر معارف دينی سبب شناساندن جايگاه فرزندان اهل‌بيت(ع) به مردم می‌شود و خوشبختانه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) وظيفه خطير خود در قبال نشر معارف اهل‌بيت(ع) و شناساندن جايگاه والای كريمه اهل‌بيت(ع) را به خوبی انجام می‌دهد. همچنين زندگی نامه حضرت معصومه(س) بايد تكثير شده و مردم از اين‌ انوار طيبه برای زندگی خود الگو بگيرند.

طبرسی با بيان اينكه حرم حضرت معصومه(س) بايد منبری باشد برای بيان معارف اهل‌بيت(ع) و زيبايی كلام اين بزگواران، خاطرنشان کرد: در روايت از معصومان(ع) وارد شده «اگر مردم زيبايی كلام ما را بدانند هر آينه از ما تبعيت خواهند كرد.»

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code