( 0. 0 )

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند در قیامت روشن خواهد که حضرت زهرا(س) این انسان کامل چه کسی بوده است زیرا دنیا ظرفیت شناخت ایشان را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» در سخنرانی به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره راه‌های شناخت شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: آیاتی که گروه علمای اهل سنت و شیعه درباره شان و جایگاه ایشان معرفی کردند و در این زمینه روایات مهمی هم همراه کلام خود دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به راه‌های دیگر شناخت حضرت، عنوان کرد: از دیگر راه‌های شناخت حضرت بر اساس روایاتی است که از رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) درباره شخصیت و کمالات ایشان در کتاب‌های حدیث نقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: راه دیگر مطالعه در حالات و اخلاق و اعمال حضرت و راه دیگر دقت در خطبه معجزه آمیز مسجد و خانه ایشان است. که خطبه مسجد را برای مهاجرین و انصار بیان کردند یک خطبه دیگر هم را برای خانم هایی که برای عیادت ایشان آمده بودند خواندند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راه دیگر شناخت حضرت زهرا(س) روایات ایشان است، اظهار کرد: در روزگار ما برخی چهره‌های علمی روایات ایشان را جمع‌آورده کرده و تحت عنوان روایات حضرت فاطمه زهرا(س) به چاپ رساندند.

وی با بیان اینکه راه دیگر شناخت حضرت زهرا(س) دعاهای ایشان است، ابراز کرد: دعاهای حضرت یک دوره معارف الهیه را در چهارچوب دعا ریختند، اگر انسان به همین اندازه برای شناخت حضرت وقت بگذارد خواهد دید که حتی قرآن هم آن را تایید می‌کند که ایشان در عقل، ایمان و اخلاق و ارزش‌های انسانی و ملکوتی هم وزن انبیاء و پیامبران الهی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در شان حضرت زهرا(س) می‌فرمایند ایشان در مقایسه با مردم همچون شب قدر نسبت به دیگر شب‌ها است، عنوان کرد: همانگونه که شب قدر ناشناخته است حضرت هم ناشناخته مانده است، خداوند در قیامت روشن خواهد که این انسان کامل چه کسی بوده است زیرا دنیا ظرفیت شناخت ایشان را ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ارزش و عظمت ایشان برای مردم پنهان است، گفت: علم حضوری بی‌نهایت و صرفا مخصوص خداوند است و برای ما قابل درک نیست، هیچ چیزی در این عالم نیست مگر اینکه علم آن نزد خداوند حضور دارد.

وی افزود: اگر انسان این علم را باور کند باطن و ظاهر و خلوت و جلوت برای او یکی شده و گناه نمی‌کند، کسانی که اختلاس و دزدی می‌کند حتی به اندازه ذره‌ای به خدا و قیامت اعتقاد ندارند. کسی که خدا و قیامت را باور داشته باشند نمی‌تواند گناه و بداخلاقی کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه در روایات آمده است که شب جمعه هم‌ وزن شب قدر است، اظهار کرد: امام باقر(ع) فرمودند آیا امشب توبه‌کننده یا گرفتاری هست که نزد من بیاید که توبه او را بپذیرم و مشکل او را حل کنم.

Review Count : 0 Review

0/700
Change the CAPTCHA code